Hipan kesäloma loppui ja nyt työt jatkuu.
Olimme eilen illalla Lahdessa TOKO-kokeessa ja edelleen siinä AVO-luokassa. Tuomarina toimi Riitta Räsänen. Aivan uusi tuttavuus minulle. Tiukka ja perusteellinen tuomari!

Ja vihdoin se 1-tulos saavutettiin pistein 171,5!!! Halleluja, kyllä sitä on odotettukin.

Osasuoritukset:
Paikalla makaaminen 10

Seuraaminen 8, Hippa oli taas vähän hulluttelutuulella ja keksi mitä ihmeellisimpiä juttuja. Vasemmalle käännöksessä kiersi minun ympäri ja välillä otti hieman etäisyyttä.

Maahanmeno 9,5, tuomari puhui jostain "liukumisesta" maahan....

Luoksetulo 7, ei pysähtynyt heti käskystä, vaan valui muutaman metrin

Seisominen 8, sama juttu

Noutaminen 7, Hippa teki hienon noudon, mutta mokasin itse antamalla sille "istu"-käskyn sen jälkeen kun olin ilmoittanut olevani valmis. Siitä meni 2 pistettä ja yksi piste siitä, kun Hippa siirtyi sivulle ennen lupaa. Mutta muuten tuomari kehui mallikasta noutoa!

Kauko-ohjaus 9, jouduin antamaan toisessa istumisessa 2 käskyä

Hyppy 10

Kok.vaikutus 8,5

Pisteet siis yhteensä 171,5

Koe venyi pikkasen myöhään. Viimeinen koira teki suorituksensa yhdentoista aikaan yöllä!!! Itsekin olin loppuun asti paikalla, koska toka vikaan koiraan asti sijoituksemme oli vielä kolmas, mutta lopulta jäimme neljänneksi. Olin kotona puolen yön jälkeen. Hieman väsytti ja nälätti!

Hippa oli taas oikein mukavalla fiiiliksellä, sanoisinko "velmuilutuulella". Koira saattaa tosiaan hullutella kehässä, muttei se minua haittaa, pääasia että sillä on kivaa! Liikkeiden välissä sitä kehuessa se meinasi aina ratketa liitoksistaan, joten jouduin siirtymään lievempiin kehuihin. Liikkeiden välissä meni aina aikaa, koska tuomari halusi selvittää jokaisen liikkeen jälkeen, miksi antoi juuri sen verran pisteitä. Harvoin olen nähnyt noin perusteellista tuomaria. Tämän vuoksi koekin sitten venyi niin myöhään.
Rankka päivä, mutta ei haittaa, kun se ykkönen vihdoinkin saatiin!

ALO-luokassa debytoi Tarja ja Didi saaden hekin 1-tuloksen 160,5. Pisteitä olisi tullut rutkasti enempi, mutta Didi ei hypännyt. Vieras este teki kepposet. Muuten heidän menonsa olikin oikein mallikasta. Hyvä Tarja ja Didi!!!!