Töissä pakerrettu nyt 2 viikkoa loman jälkeen. Eka viikko oli yhtä rumbaa! Hyvä jos kahville ja syömään ehti! Onneksi nyt on hieman hellittänyt.

Hipan kanssa on myös palattu arkeen ja aloitettu treenaaminen. Jälkiä ollaan poljettu jo muutaman kerran vaihtelevalla menestyksellä. Viimeisin harjoitus alkoi emännän kannalta heikosti....poljin koiralle jälkeä minulle tuntemattomassa metsässä ja yritin pitää mielessä koko ajan, missä suunnassa auto ja koirat odottaa (olimme ystäväni Marjon kanssa treenaamassa - Marjolla on muuten Hipan veli Andy). Ja eikä mitä, eksyin!!! Niin, voitteko kuvitella. Siellä keskellä ei mitään ihmettelin ja yritin keksiä mihin suuntaan lähtisin. Takaisin samaa reittiähän ei voi mennä, muuten on jälki pilalla.

Onneksi sekä Marjolla että minulla oli puhelimet mukana. Soitin Marjolle, joka oli jo ehtinyt takaisin autolle, että "viittitkö alkaa huutamaan, olen eksynyt". (olimme vielä minun autolla, ovet lukossa ja avaimet minulla) Ekat huudot eivät kantautuneet minulle asti. Siellä sitten metsässä puolisen tuntia vierähti. Täytyy myöntää, että paniikki alkoi jo iskeä. Välillä kuulin Marjon huudot, mutta tuuli pyöritti mukavasti ääntä, enkä yhtään tiennyt mihin suuntaan mennä. Voi kääk....Lopulta aloin kuulla äänen selvemmin ja löysin metsätielle, mutta kumpaan suuntaan tietä lähtisin kulkemaan. Lähdin vasemmalle ja luojan kiitos se oli oikea suunta!
Tästä lähtien mukana kulkee navigaattori, kun vieraisiin metsiin menen. Sen verran traumaattinen kokemus tämä oli, etten halua kokea sellaista uudestaan...

No siihen itse jälkeen sitten. Hippa ajoi jäljen ihan hyvin ja löysi piilotetut makkarapurkitkin. Välillä kyllä eksyi jäljeltä, mutta se saattoi olla myös kostean ilman vuoksi -  hajut leviää aika laajalle kosteassa metsässä.
Kepit olen ottanut jäjeltä toistaiseksi pois. Niitä harjoitellaan vielä erikseen.
Eilen metsässä lenkillä ollessani otin 6 keppiä mukaan ja levitin ne sitten metsään. Hippa ilmaisi maahan menemällä 5 keppiä ihan ilman apuja!! JES! Yksi keppi ei ollut ilmaisemisen arvoinen.

Itse emäntäkin on juossut omissa treeneissään. Junaradan avajaiset lähestyy ja keppijumpparyhmämme on harjoitellut ahkerasti 2-3 krt viikossa. Ensi viikkoa kohti treenikerrat varmaan tihenee.....

Esiintymisemme jälkeen 1.9 täytyy lähteä ajamaan kohti Laukaata. Siellä olen tuomaroimassa koiratanssikisoissa 2.9 ja osallistun Hipan kanssa harjoitusluokkaan. Yövymme Inkan + hänen laumansa kanssa mökissä ja viivymmekin siellä sitten sunnuntaihin saakka.

Tässähän tätä tarinaa jo tulikin.......

165418.jpg
Hippa ja veljensä Andy