.....on tässä!
Kummityttöni Outin tekemä öljyvärimaalaus Hipasta! Kertakaikkisen upea! Olin aivan sanaton, kun avasin paketin ja näin mitä siellä oli. Snif....
Kuvan mallina on ollut kotisivuillani oleva kuva "Hippa luminaama".

316558.jpg

Tänään kävimme Hipan kanssa pitkästä aikaa tottistelemassa. Palkkana oli joulusta jäänyttä kalkkunaa. Ja kyllähän treenit sujui!
AVO-luokan liikkeet alkaa olla hanskassa. Kaukokäskytkin! On se kumma, miten nuo liikkeet vain joku kaunis päivä loksahtaa paikoilleen. Hippa ei etene enää lainkaan istumaan nousemisessa, kuten vielä jokunen aika sitten oli ongelmana.
Seisomaan jäämisen se voisi tehdä napakammin kuin myös luoksetulossa pysähtymisen. Ja jos pilkkua aletaan oikein viilaamaan, niin onhan meillä parantamisen varaa myös tuossa perusasennossa. Hippa jää lähes joka kerta liian kauas tai vinoon. Silloin kun asento menee kerrasta oikein, niin koira kyllä tietää sen. Sen verran paljon tulee täältä kehuja ja palkkaa!

Seuraamisessa vasemmalle kääntymiset taas ovat minun ongelma. Koira meinaa joka kerta jäädä jalkoihin. Tänään oikein keskityin siihen, että kun olen kääntymässä vasemmalle, käännän ensin selkeästi pääni siihen suuntaan ja sitten vasta kropan. Näin koira ehtii tajuta, mitä olen tekemässä. Näitä vasemmalle kääntymisiä olen treenannut aivan liian vähän. Juuri siksi, kun se tuntuu niin hankalalta....Oikealle on niin paljon helpompi kääntyä...

Noutoliikkeen otin vain kerran, kun se meni niin hyvin.

Liikkeestä maahanmeno meni myös ekalla kerralla nappiin.

Treenin päätteeksi taas eteenmeno palkkoineen.

Kaikkeen tähän kului aikaa noin parikymmentä minuuttia. Koira oli innokas koko treenin ajan ja minä jaksoin olla täysillä mukana. Hyvä treeni!